Tilaa uudistunut yrittäjäkirje

Kirjeessä kootusti Kuukauden teema ja paljon yrittäjille hyödyllistä tietoa.

Yrittäjän osaaminen

Yrittäjä, tiedätkö mitä asiakaskokemus tarkoittaa? Katso koulutus

Yrittäjä, tiedätkö mitä asiakaskokemus tarkoittaa? Katso koulutus

Hyvä asiakaskokemus ohjaa parhaimmillaan ostokäyttäytymistä ja sitouttaa asiakasta.

|

Asiakaskokemus, sen syntyminen ja vaaliminen vaativat yrittäjiltä vielä paljon oppimista.

Jokainen yrityksen ja asiakkaan välinen kohtaaminen aiheuttaa jonkinlaisen kokemuksen, tapahtuu se sitten kasvokkain tai verkossa. Näin ollen hyvää asiakaskokemusta on syytä tavoitella ja tehdä työtä sen synnyttämiseksi. Parhaimmillaan se ohjaa ostokäyttäytymistä ja sitouttaa asiakasta.

– Asiakaskokemus on 80-prosenttisesti tunnetta. Asiakas kokee luottamusta, turvallisuutta ja kiinnostusta yritystä kohtaan. Yrittäjän täytyy osata myös ohjata asiakasta näihin tunteisiin, sanoo Saton asiakaspalvelujohtaja Tiina Karvinen.

Karvinen on ollut itsekin yrittäjä ja kouluttanut lukuisia startup-yrityksiä asiakaspalvelussa, joten hän tietää mistä puhuu.

Yrittäjien ylivoimaisesti suurin haaste asiakastyössä on ajankäyttö.

– Eniten kuulemani peruste on se, että ei ole aikaa hoitaa asiakasta. Se on aika vakava asia. Silloin yrittäjällä ei ole aikaa hoitaa omaa menestystä.

Karvinen opettaa yrittäjiä joulukuun Y-Koulussa asiakaspalvelusta ja -kokemuksesta. Y-Koulun lähetykset ja oppimateriaalit ovat kaikille avoimia, eivätkä vaadi erillistä rekisteröitymistä.

 

Yksinkertainen sopimus on tyhjää parempi

Sopimusten merkitys on kasvanut, ja niiden kanssa pitää olla todella tarkkana, kirjoittaa LVI-Trion Martti Saarnio.

Tulipalo tuhosi hotellin – kuinka yrittäjä selviää kriisistä?

Pudasjärvellä Hotelli Iso-Syötettä yli 20 vuotta pyörittänyt Juha Kuukasjärvi ei ole tuntenut vihaa tapahtuneesta. Katse on jo tulevassa.

Kalakauppias laittaa itsensä likoon joka päivä

Max Grönholmin yrityksen taustalla vaikuttavat vahva visio ja arvot.

Yrittäjäksi ryhtyminen opetti rohkeutta

Yrittäjä tarvitsee sitoutumiskykyä ja mielikuvitusta. Pettymyksiä on myös siedettävä, kirjoittaa Fitbeastin Anni Meriläinen.

Yrittäjä, olisiko aika nostaa hintoja? Kipuraja selviää kokeilemalla

Hintojen nostaminen ei ole helppoa, mutta sitä pitää tehdä silti. Kulut kasvavat kuitenkin aina.

Hullut haasteet houkuttelivat – Kanada sai jäädä, kun vanhemmat pyysivät perheyrityksen jatkajaksi

Milla Korpela otti veljensä kanssa vastuun vanhempiensa yrityksestä. Puolentoista vuoden siirtymäaika antoi hyvät valmiudet työhön.

Oikea ajoitus ratkaisi: Kaisa Miettisen bisneksestä tuli jättipotti silmänräpäyksessä

Alanvaihto teki Kaisa Miettisestä ripsiteknikon. Nyt hänellä on oma tuotemerkki ja yli tuhat alan ammattilaista kouluttanut yritys.

Mistä syntyy hyvä asiakaskokemus?

Ajanhallinnan puute on suurin tekosyy laiminlyödä asiakassuhde.

Kuinka käy kivijalalle? Uusi palvelu ratkoo ongelmaa verkossa

Hyvä asiakaspalvelu on kivijalkaliikkeen valtti, mutta ilman verkkokauppaa voi olla vaikea selvitä.

Lataa lisää