Yrittäjän osaaminen

Yrittäjä, tiedätkö mitä asiakaskokemus tarkoittaa? Katso koulutus

Yrittäjä, tiedätkö mitä asiakaskokemus tarkoittaa? Katso koulutus

Hyvä asiakaskokemus ohjaa parhaimmillaan ostokäyttäytymistä ja sitouttaa asiakasta.

|

Asiakaskokemus, sen syntyminen ja vaaliminen vaativat yrittäjiltä vielä paljon oppimista.

Jokainen yrityksen ja asiakkaan välinen kohtaaminen aiheuttaa jonkinlaisen kokemuksen, tapahtuu se sitten kasvokkain tai verkossa. Näin ollen hyvää asiakaskokemusta on syytä tavoitella ja tehdä työtä sen synnyttämiseksi. Parhaimmillaan se ohjaa ostokäyttäytymistä ja sitouttaa asiakasta.

– Asiakaskokemus on 80-prosenttisesti tunnetta. Asiakas kokee luottamusta, turvallisuutta ja kiinnostusta yritystä kohtaan. Yrittäjän täytyy osata myös ohjata asiakasta näihin tunteisiin, sanoo Saton asiakaspalvelujohtaja Tiina Karvinen.

Karvinen on ollut itsekin yrittäjä ja kouluttanut lukuisia startup-yrityksiä asiakaspalvelussa, joten hän tietää mistä puhuu.

Yrittäjien ylivoimaisesti suurin haaste asiakastyössä on ajankäyttö.

– Eniten kuulemani peruste on se, että ei ole aikaa hoitaa asiakasta. Se on aika vakava asia. Silloin yrittäjällä ei ole aikaa hoitaa omaa menestystä.

Karvinen opettaa yrittäjiä joulukuun Y-Koulussa asiakaspalvelusta ja -kokemuksesta. Y-Koulun lähetykset ja oppimateriaalit ovat kaikille avoimia, eivätkä vaadi erillistä rekisteröitymistä.

 

16-vuotias viheralueiden hoitaja on ollut yrittäjä jo puolet elämästään

Vili Varis herää kesäisin niihin aikoihin, kun monet muut nuoret menevät vasta nukkumaan. Nyt hän työllistää jo muitakin.

Yrityksen teineinä perustaneet näyttävät asennetta: Puhelin käteen ja soita

Kangaskassien myyminen omalle koululle oli Palsin lähtölaukaus. Kaksi nuorta kaveria pyörittää nyt yritystä, jonka liikevaihto on reilut 300 000 euroa.

Yrittäjä, hallitsetko hissipuheen? Neljä neuvoa auttaa alkuun

Hyvä hissipuhe on yrittäjälle tärkeä työkalu myyntiin. Valmentaja Elsa Ervasti tietää, kuinka kuulija saadaan innostumaan.

Sähköyrittäjä ei laske tunteja – onnistuminen motivoi rahaa enemmän

Pasi Kaskinen kutsutaan apuun, kun koneet pysähtyvät. Siinä sivussa sähköyrittäjä kehittelee työkaluja, joista ollaan kiinnostuneita ulkomaita myöten.

Pariskunta pelasti pikkukylän huoltamon – markkinarako löytyi pienkoneista

Kolmekymppisten Miia ja Joni Behmin huoltoasema on kodinomainen kohtaamispaikka, jossa yksinäinen löytää juttukaverin ja mökkiläinen tapaa paikallisia.

Puuseppä hyppää isojen poikien kenkiin – tavoitteena olla maailman paras

Työnantajaksi ryhtyminen oli luonnollinen ratkaisu Miikka Kotilaiselle. Hän ei voi saavuttaa kovia tavoitteitaan yksin.

Yrittäjä teki kovan päätöksen lopettamisesta – täyskäännös muutti suunnitelmat

Asiakkaat saivat My o My -muotiliikettä Helsingissä pitävän Pauliina Louhiluodon muuttamaan mielensä.

Yrittäjä, tunnetko itsesi? Kaikki lähtee siitä

Jos haluaa onnistua myynnissä, pohjatyön merkitystä ei voi väheksyä, kirjoittaa NewCo Helsingin Heli Vuoksimaa.

Hoitolayrittäjä ei kilpaile vaan palvelee: ”En osaa olla mustasukkainen asiakkaista”

Anne Vuotari on yksinyrittäjä, joka on kerännyt ympärilleen muiden yrittäjien muodostaman yhteisön.

Lataa lisää