Yrittäjän osaaminen

Yrittäjä, tiedätkö mitä asiakaskokemus tarkoittaa? Katso koulutus

Yrittäjä, tiedätkö mitä asiakaskokemus tarkoittaa? Katso koulutus

Hyvä asiakaskokemus ohjaa parhaimmillaan ostokäyttäytymistä ja sitouttaa asiakasta.

|

Asiakaskokemus, sen syntyminen ja vaaliminen vaativat yrittäjiltä vielä paljon oppimista.

Jokainen yrityksen ja asiakkaan välinen kohtaaminen aiheuttaa jonkinlaisen kokemuksen, tapahtuu se sitten kasvokkain tai verkossa. Näin ollen hyvää asiakaskokemusta on syytä tavoitella ja tehdä työtä sen synnyttämiseksi. Parhaimmillaan se ohjaa ostokäyttäytymistä ja sitouttaa asiakasta.

– Asiakaskokemus on 80-prosenttisesti tunnetta. Asiakas kokee luottamusta, turvallisuutta ja kiinnostusta yritystä kohtaan. Yrittäjän täytyy osata myös ohjata asiakasta näihin tunteisiin, sanoo Saton asiakaspalvelujohtaja Tiina Karvinen.

Karvinen on ollut itsekin yrittäjä ja kouluttanut lukuisia startup-yrityksiä asiakaspalvelussa, joten hän tietää mistä puhuu.

Yrittäjien ylivoimaisesti suurin haaste asiakastyössä on ajankäyttö.

– Eniten kuulemani peruste on se, että ei ole aikaa hoitaa asiakasta. Se on aika vakava asia. Silloin yrittäjällä ei ole aikaa hoitaa omaa menestystä.

Karvinen opettaa yrittäjiä joulukuun Y-Koulussa asiakaspalvelusta ja -kokemuksesta. Y-Koulun lähetykset ja oppimateriaalit ovat kaikille avoimia, eivätkä vaadi erillistä rekisteröitymistä.

 

Verkkokaupan edelläkävijä: Vaikka kauppaa käydään verkossa, ei asiakaskontaktia saa unohtaa

Oma verkkokauppa on Dermoshopille tärkeä myyntikanava. Hyvät tuotteet ja tyytyväiset asiakkaat ovat kuitenkin pääasia.

Kutsumus ajaa eteenpäin: Meri Saarinen rakentaa haaveidensa hoivakotia

Tuoreen hoivakotiyrittäjän filosofiaan kuuluu, että asiakkaan tarpeita kunnioitetaan ja että hoitajat keskittyvät hoitotyöhön. Kipinä hoitotyöhön roihahti jo vuosia sitten.

Miksi rakas muisto ei voisi kulkea aina mukana? Anna Koskimäen oivalluksesta syntyi moderni käsityötuote

Huttaroon yrittäjien käsissä käsityö kohtaa teknologian. Koruiksi ja avaimenperiksi taipuvat niin piirrokset kuin äänetkin.

Yrittäjä on palveluammattilainen – jos sitä ei ymmärrä, menettää rahaa

Asiakaspalvelun aika on aina, kirjoittaa Stream Industries Oy:n toimitusjohtaja Lauri Kröger.

Kannattaako perheen kanssa yrittää? Äiti ja tytär ottivat riskin

Tammisaarelaisen Sonjan Herkun yrittäjät tietävät, että yrityksen pyörittäminen on mahdollista ilman riitoja. Välillä pelkkä katse kertoo riittävästi.

Missä on paras paikka yrittää?

Paras yrittäjyysilmapiiri ei synny aktiivisesti odottamalla. Tarvitaan tekoja, myös yrittäjältä, kirjoittaa Suomen Uusyrityskeskukset ry:n toimitusjohtaja Susanna Kallama.

Miljoonan pizzan mies hamuaa edelleen kasvua: ”Tyytyväisyys on taantumisen merkki”

Vesa Säkkinen pyörittää Rovaniemellä Suomen suurinta Kotipizzaa. Franchising sopii hänelle, mutta ei tarkoita automaattista menestystä.

16-vuotias viheralueiden hoitaja on ollut yrittäjä jo puolet elämästään

Vili Varis herää kesäisin niihin aikoihin, kun monet muut nuoret menevät vasta nukkumaan. Nyt hän työllistää jo muitakin.

Yrityksen teineinä perustaneet näyttävät asennetta: Puhelin käteen ja soita

Kangaskassien myyminen omalle koululle oli Palsin lähtölaukaus. Kaksi nuorta kaveria pyörittää nyt yritystä, jonka liikevaihto on reilut 300 000 euroa.

Lataa lisää