Johtaminen

Yksinkertainen neuvo myynnin johtamiseen: Muista kiittää – Katso koulutus

Yksinkertainen neuvo myynnin johtamiseen: Muista kiittää – Katso koulutus

Y-Koulun lähetys koostuu kolmesta osasta: Myynnin johtaminen ja mittarit, lisää myyntiä B2B-yrityksissä ja lisää myyntiä B2C-yrityksissä.

|

Myyntikuiskaajana tunnettu Pasi Rautio kehottaa pieniäkin työnantajayrityksiä kehittämään myynnin johtamista.

Hänen mukaansa myynnin johtaminen koostuu pk-yrityksissä lopulta yksinkertaisista asioista, joita ei kuitenkaan aina tunnisteta. Yksinkertaisimmillaan tulokset paranevat jo sillä, että yrittäjä muistaa kiittää hyvistä suorituksista, uskaltaa jakaa riittävästi vastuuta ja luottaa työntekijöihinsä.

Myynti vaatii myös suunnitelmallisuutta.

– Pyydän aina ensimmäiseksi asiakkaitani piirtämään myyntiprosessin. Vasta sen jälkeen myynti ja markkinointi muuttuvat suunnitelmalliseksi, eikä se ole arpomista, Rautio sanoo.

Myyntiprosessiin kuuluvat muun muassa potentiaalisten asiakkaiden rajaaminen, valmistelutyöt, kontaktointi, luottamuksen rakentaminen, kaupan päättäminen, erilaiset mittarit, asiakkaasta huolehtiminen ja vastuiden jakaminen.

Myyntikuiskaaja nostaa esiin myös myynnin mittarit, joista osa voi johtaa jopa harhaan eli kaunistellaan tuloksia.

– On yleinen virhe, jos mitataan pelkästään myyntikäyntejä ja euroja. Vähintään yhtä tärkeää on selvittää, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat, kuinka usein asiakkaat suosittelevat yritystä ja kuinka monta tarjousta menee läpi ja kuinka monta hylätään. Kaikki hylätyt pitää soittaa läpi ja kysyä, miksi ei onnistuttu.

Rautio auttaa yrittäjiä myynnin kehittämisessä elokuun Y-Koulussa. Koulutus jakautuu kolmeen 10 minuutin osioon: myynnin johtaminen ja mittarit, lisää myyntiä B2B-yrityksissä ja lisää myyntiä B2C-yrityksissä.

Aiemmat Y-Koulut ovat katsottavissa täältä. Aiheina ovat talouden hallinta, tietoturva, rekrytointi ja yrittäjän hyvinvointi.

Rautio vetää myös syksyn aikana 15 paikkakunnalla Myynti-iltamia, joihin on ilmoittautunut jo yli 1 000 yrittäjää. Valmennuksen aiheena on ”Myynnin pelko on konkurssin alku”. Myynti-iltamat ovat jatkoa Markkinointi-iltamille, jotka vetivät kymmeniin tilaisuuksiin yli 7 000 kuulijaa.

Voit ilmoittautua Myynti-iltamiin täältä.

Menestyvän yksinyrittäjän opit: Kuinka hioa yritystoiminta huippuunsa?

Juho Toivola on saavuttanut nopeasti kovan laskutustason. Keskeisiä onnistumisen elementtejä ovat olleet hyvin tehdyt pohjatyöt, tarkkaan mietitty hinnoittelu ja näkyminen somessa.

Kalakauppiaan oivaltama 95 prosentin sääntö luo pohjan hyvälle työilmapiirille ja erottuvalle asiakaspalvelulle

Turkulainen kalaliike syntyi vuonna 2007 yllytyshulluuden ja järjen äänen yhdistelmästä. Yrittäjät välttelivät velkarahaa ja tekivät ensimmäiset kaksi vuotta kaiken kahdestaan.

Kilpaillulla alalla menestyy, jos tekee toisin kuin muut – Tähän luottaa Neliöt Liikkuu

Neliöt Liikkuu LKV syntyi halusta tuulettaa kiinteistönvälitysalaa. Yrityksessä välittäjä saa luoda itsestään brändin.

Vaasalaisyritys takoo listahittejä Japanissa: Musiikkivienti vaatii taustatietoa ja riskinottoa

Musiikkikustantamo Sugar House Publishing tehtailee listahittejä pääosin Aasian-markkinoille. Sen käsialaa on peräti 50 listaykköstä Japanissa.

Asiakaspalvelun ulkoistaminen ei kannattanutkaan – Kokemus kirkasti yrityksen kilpailuvaltin

Kun korona-aika kiihdytti Weekendbee-verkkokaupan myyntilukuja, yrittäjien oli aika hankkia auttavia käsiä. Asiakaspalvelun ulkoistus ei kuitenkaan sujunut suunnitellusti.

21-vuotias yrittäjä tavoittelee kovaa kasvua – Miljoonan liikevaihto ylittyi jo

Lukiolaispoikien perustama firma on muutamassa vuodessa kasvanut yli miljoonan liikevaihtoa pyörittäväksi ohjelmistotaloksi, ja suunta on edelleen ylöspäin.

Palkata vai ei? Ensimmäisen työntekijän palkkaaminen on iso askel

Pekka Syvänen pohti tarkkaan, palkkaako hän ensimmäisen työntekijän. Nyt sopiva työntekijä on löytynyt.

Medkit Finland täräytti läpi hurjan kasvutavoitteen: Nyt horisontissa siintää 30 miljoonan raja

Kuinka menestyä yhdellä maailman kilpailluimmista toimialoista? Ensihoitotuotteisiin erikoistunut oululainen yritys on onnistunut siinä.

Ämpärikokeiluista menestykseen: Lehtikuohun kasvu sai vauhtia lähiruokabuumista

Kontiolahdelta kotoisin oleva lehtikuohu on innostuneen tuotekehityksen tulos, jonka alkumetreihin liittyy ripaus sattumaa.

Lataa lisää