Johtaminen

Yksinkertainen neuvo myynnin johtamiseen: Muista kiittää – Katso koulutus

Yksinkertainen neuvo myynnin johtamiseen: Muista kiittää – Katso koulutus

Y-Koulun lähetys koostuu kolmesta osasta: Myynnin johtaminen ja mittarit, lisää myyntiä B2B-yrityksissä ja lisää myyntiä B2C-yrityksissä.

|

Myyntikuiskaajana tunnettu Pasi Rautio kehottaa pieniäkin työnantajayrityksiä kehittämään myynnin johtamista.

Hänen mukaansa myynnin johtaminen koostuu pk-yrityksissä lopulta yksinkertaisista asioista, joita ei kuitenkaan aina tunnisteta. Yksinkertaisimmillaan tulokset paranevat jo sillä, että yrittäjä muistaa kiittää hyvistä suorituksista, uskaltaa jakaa riittävästi vastuuta ja luottaa työntekijöihinsä.

Myynti vaatii myös suunnitelmallisuutta.

– Pyydän aina ensimmäiseksi asiakkaitani piirtämään myyntiprosessin. Vasta sen jälkeen myynti ja markkinointi muuttuvat suunnitelmalliseksi, eikä se ole arpomista, Rautio sanoo.

Myyntiprosessiin kuuluvat muun muassa potentiaalisten asiakkaiden rajaaminen, valmistelutyöt, kontaktointi, luottamuksen rakentaminen, kaupan päättäminen, erilaiset mittarit, asiakkaasta huolehtiminen ja vastuiden jakaminen.

Myyntikuiskaaja nostaa esiin myös myynnin mittarit, joista osa voi johtaa jopa harhaan eli kaunistellaan tuloksia.

– On yleinen virhe, jos mitataan pelkästään myyntikäyntejä ja euroja. Vähintään yhtä tärkeää on selvittää, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat, kuinka usein asiakkaat suosittelevat yritystä ja kuinka monta tarjousta menee läpi ja kuinka monta hylätään. Kaikki hylätyt pitää soittaa läpi ja kysyä, miksi ei onnistuttu.

Rautio auttaa yrittäjiä myynnin kehittämisessä elokuun Y-Koulussa. Koulutus jakautuu kolmeen 10 minuutin osioon: myynnin johtaminen ja mittarit, lisää myyntiä B2B-yrityksissä ja lisää myyntiä B2C-yrityksissä.

Aiemmat Y-Koulut ovat katsottavissa täältä. Aiheina ovat talouden hallinta, tietoturva, rekrytointi ja yrittäjän hyvinvointi.

Rautio vetää myös syksyn aikana 15 paikkakunnalla Myynti-iltamia, joihin on ilmoittautunut jo yli 1 000 yrittäjää. Valmennuksen aiheena on ”Myynnin pelko on konkurssin alku”. Myynti-iltamat ovat jatkoa Markkinointi-iltamille, jotka vetivät kymmeniin tilaisuuksiin yli 7 000 kuulijaa.

Voit ilmoittautua Myynti-iltamiin täältä.

Verkkokaupalla asiakkaiden luo – Designyritys vie karttojaan ympäri maailmaa

Koronan aikana verkkokauppa on vilkastunut. Papurino on panostanut verkkokaupassaan nopeuteen, joustavuuteen ja ostokokemukseen.

Selkeät suunnitelmat, sopimukset ja työnjaot veivät ohjelmistotalon gaselliksi – Tulevaa kasvua himmentää korona

Tamperelainen Unikie on kehittynyt viidessä vuodessa 250 henkilön kannattavaa kasvua tekeväksi yritykseksi. Koronavirus on ensimmäinen kasvuennusteisiin odottamattomasti vaikuttava tekijä.

Hahmotatko palkan sivukulut? Älä putoa palkkaamisen sudenkuoppaan

Työntekijän palkkaamista harkitsevan yrittäjän pitää osata laskea palkan sivukulut. Animaatiomme tiivistää palkkauksen kokonaiskustannuksista olennaisen.

Uusi strategia siivitti muumit miljoonien arvoiseen menestykseen: Yritys sanoo nykyään mieluummin kyllä kuin ei

Vuonna 2019 Moomin Characters teki yli 10 miljoonaa euroa voittoa. Tavoitteena on jatkaa kasvua, mutta se toteutetaan muumien ja Tove Janssonin arvojen mukaisesti.

Vastavirtaan kulkija: Kaiutinyritys vie tuotteitaan yli sataan maahan, mutta tuotanto pysyy Suomessa

Genelecin maailmanmenestys perustuu innovaatioihin, musiikin kuluttamisen murrokseen sekä poikkeukselliseen yritysfilosofiaan.

Mieti loppukäyttäjän tarpeita – Näin pitkäikäinen lankakauppa sai verkosta piristysruiskeen myyntiinsä

Novitan Markus Haakana kertoo, miten digitaalisia yhteisöjä luodaan perinteisellä liiketoiminta-alalla.

Verkkokauppa syntyi kaljapuheiden jälkeen – Nyt tähtäimessä ovat ulkomaat ja miljoonaliikevaihto

Valco myy vain muutamaa tuotetta kerrallaan. Yritys aikoo laajentaa toimintaansa elektroniikkavalmistukseen.

Myyntisaatavien kierron polku: Sillä on väliä, kuinka nopeasti rahat kotiutuvat

Kun yrittäjä laskuttaa asiakasta tekemästään työstä, käynnistyy polku myyntisaatavien kotiuttamiseksi. Yrittäjä voi vaikuttaa sen sujuvuuteen ja kierron nopeuteen.

Näin hyödynnät somea markkinoinnissa – pari tuntia päivässä riittää

Somessa roikkumisen pitäisi kuulua jokaisen yrittäjän työpäivään, kirjoittaa Cuitun some-ekspertti Vilma Piironen.

Lataa lisää